Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Ινδία: Λαϊκή αντίσταση ενάντια στις εξορύξεις την αποψίλωση των δασών και τον εκτοπισμό

Αντιγράφουμε απο το Frontlines of revolutionary struggle και ευχαριστούμε τον Κωνσταντίνο για τη μέτάφραση.


Το Εργοστάσιο Χάλυβα Bhilai στην Chhattisgarh πρόκειται να κλείσει λόγω έλλειψης σιδηρομεταλλεύματος, λόγω της διαφωνίας των μαοϊκών με την εξόρυξη.
Το Κέντρο εκφράζει την ανησυχία, ότι ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια χάλυβα της χώρας, το (εδώ και 53 χρόνια) Εργοστάσιο Χάλυβα Bhilai στην Chhattisgarh, θα πρέπει να κλείσει τα επόμενα τρία χρόνια, εφ’ όσον ξεμείνει από προμήθειες σιδηρομεταλλεύματος σιδήρου.

Μια συνάντηση έγινε στο Union Home Hinistry τη Δευτέρα, με τη συμμετοχή του Υπουργού Εσωτερικών R.K. Singh, του γραμματέα Chaudhary, του αρχιγραμματέα της Chhattisgarh και του γενικού διευθυντή της αστυνομίας, μετά από αναφορές, ότι οι Ναξαλίτες  διαφωνούν με την εξόρυξη στη νέα περιοχή Rowghat για την χαλυβουργική μονάδα Bhilai καθώς και στην κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής για τη μεταφορά του σιδήρου μεταλλεύματος από το Rowghat στο εργοστάσιο.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα διέρχεται από ζώνες μαοϊκών.
Καθίσταται αναγκαία η αναζήτηση νέων αποθεμάτων, καθώς τα υφιστάμενα αποθεματικά σιδηρομεταλλεύματος στην περιοχή Dalli Rajhara, που κρατούν το εργοστάσιο χάλυβα τώρα, θα έχουν εξαντληθεί έως το 2015.
Το νέο έργο εξόρυξης θα φέρει αποψίλωση των δασών σε μια έκταση πάνω από 2.030 εκτάρια στις  περιοχές Kanker και Narayanpur (και οι δύο,  εστίες των Ναξαλιτών). Επιπλέον, η προτεινόμενη σιδηροδρομική γραμμή 235-χιλιομέτρων θα τρέξει μέσω του Abujmad, που αποτελεί επίσης κόκκινη ζώνη. Το Rowghat εκτιμάται, ότι θα έχει 510 εκατομμύρια τόνους αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος, αρκεί να διατηρηθεί η λειτουργία του σταθμού για δεκαετίες.
Η κυβέρνηση της Chhattisgarh  έχει δηλώσει, ότι δεν μπορεί να διαθέσει δυνάμεις ασφαλείας για το έργο. Στη συνεδρίαση της Δευτέρας αποφασίστηκε, ότι θα δημιουργηθεί αποκλειστικά μια δύναμη για την κατάρτιση του προσωπικού από την Κεντρική Τράπεζα Αστυνομίας (CRPF), τη  Συνοριακή Δύναμη Ασφαλείας (BSF) και την  Ένοπλη Αστυνομία της Chhattisgarh, για το σκοπό αυτό.
Μέχρι τότε, δύο τάγματα από το CRPF και το BSF θα φρουρούν το χώρο εξόρυξης και τη σιδηροδρομική γραμμή, για την οποία έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες δασικές και περιβαλλοντικές εκκαθαρίσεις.
Προς το παρόν, μόνο τέσσερις εταιρείες του CRPF και BSF  έχουν εκτεθεί στην περιοχή του ορυχείου και, ως εκ τούτου, δεν είναι σε θέση να παρέχουν επαρκή ασφάλεια για τους εργαζομένους, που ασχολούνται με την αποψίλωση της περιοχής. Το Υπουργείο Εσωτερικών προσδοκεί, η κρατική αστυνομία να παρέχει μια αντίστοιχη δύναμη, αλλά η Αστυνομία της  Chhattisgarh  δεν μπορεί να δεσμευτεί.
 

Το εργοστάσιο χάλυβα Bhilai αποτελεί τον βασικό παραγωγό της Ινδίας στις ράγες χάλυβα και το μοναδικό προμηθευτή των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας, που υπολογίζονται στα 260 μέτρα. Πρόκειται για μια μονάδα του Υπουργείου χάλυβα της Ινδίας και τη μεγαλύτερη και πιο κερδοφόρα εγκατάσταση.

Για να διατηρηθεί η λειτουργία του σταθμού, το Υπουργείο χάλυβα χαρακτήρισε το Rowghat ικανό για εξόρυξη σιδηρομεταλλεύματος. Για το σκοπό αυτό, κανένα χωριό δεν θα εκτοπιστεί. Μόνο η περιοχή θα πρέπει να αποψιλωθεί, ενώ μια νέα σιδηροδρομική γραμμή κατασκευάστηκε.

Παρ’ όλα αυτά οι Ναξαλίτες αντιτίθενται στο σχέδιο για την εξόρυξη στην περιοχή καθώς και τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, η οποία θα περάσει μέσα από τις μαοϊκές ζώνες, όπως τις περιοχές Balod, Kanker, Narayanpur, Kondangaon και Jagdalpur. Ο Υπουργός Εσωτερικών, σε συνάντηση τη Δευτέρα, ζήτησε από την κυβέρνηση της Chhattisgarh και το υπουργείο χάλυβα να έχουν τη δυνατότητα οι ιθαγενείς να γνωρίσουν τα οφέλη του έργου.

Η Αστυνομία της Chhattisgarh υποστηρίζει, ότι η περιοχή του ορυχείου και η σιδηροδρομική γραμμή βρίσκονται κοντά στην Abujmad, θα προκαλέσει βίαιη αντίδραση από τους μαοϊκούς καθώς και από τις τοπικές φυλές. Πηγές είπαν ότι το έργο προοριζόταν να τρέξει σε κακοκαιρία αφού δεν μπορεί να υπάρξει εγγύηση που μπορεί να προστατεύσει κάθε σ
πιθαμή της προτεινόμενης σιδηροδρομικής γραμμής, η οποία πρόκειται να είναι η σανίδα σωτηρίας του εργοστασίου χάλυβα - η εγκατάσταση οδηγεί κυριολεκτικά την οικονομία της περιοχής. Το Υπουργείο Εσωτερικών πρότεινε ότι τα δυο έργα - αποψίλωση των δασών και η σιδηροδρομική γραμμή - θα πρέπει να αναληφθούν ταυτόχρονα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου