tag:blogger.com,1999:blog-6541196284236466997.post6079632930818987923..comments2023-06-11T07:58:53.072-07:00Comments on Όλα είναι δρόμος: Για τις θέσεις του ΚΚΕ στο θέμα της παλινόρθωσης και του σοσιαλισμού.(Βασίλης Σαμαράς )ΜΕΡΟΣ ΓRed Roadhttp://www.blogger.com/profile/05624776455567334171noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-6541196284236466997.post-52929607773090811852012-06-30T10:15:00.874-07:002012-06-30T10:15:00.874-07:00Το έχω καταλάβει αυτό , πολλούς ενοχλεί απο το ΚΚΕ...Το έχω καταλάβει αυτό , πολλούς ενοχλεί απο το ΚΚΕ . Είναι λογικό να ενοχλεί ,δεν είναι επικοινωνιακός τεχνητός διαχωρισμός για να πούμε ότι η βάση του ΚΚΕ είναι πρόβατα ή πιόνια . Ούτε για να "διεμβολίσουμε" την βάση του ΚΚΕ και να δημιουργήσουμε φυγόκεντρες τάσεις . <br /> Προσπάθησα να το εξηγήσω , και νομίζω ότι η εξήγηση που έδωσα ότι το ΚΚΕ δεν λειτουργεί με τις ουσιαστικές αρχές του δημοκρατικού συγκεντρωτισμού αλλά με έναν αντιδημοκρατικό και αντι λενινιστικό συγκεντρωτισμό . Μάλιστα ένα μοντέλο που μπορεί κάποιος να το δεί και στην Σοβιετική ένωση του 1970 και μετά ...(και πιο πρίν βέβαια αλλά τότε είχε παγιωθεί) .<br /> Έχεις το δικαίωμα να ενοχλείσαι απο αυτόν το διαχωρισμό . Υπάρχουν και ψύγματα δημοκρατίας στο ΚΚΕ αλλά αυτό δεν φτάνει για να χαρατηριστεί δημοκρατικός συγκεντρωτισμός . <br /> Το ξέρεις ότι πχ σε οργανώσεις όπως η δική μου , απο την στιγμή που δεν αναιρούνται οι αρχές του καταστατικού , μπορούν να κατέβουν και άλλα κείμενα ? Μπορεί να γίνει ζωντανός εσωκομματικός διάλογος πάνω σε διαφωνίες .<br /> Όλες οι σπουδαίες φιγούρες ,ηγέτες μεγάλων επαναστάσεων πίστευαν ακράδαντα στην διαφωνία και την έκφραση αντιθετικών απόψεων ,εφόσον δεν θίγουν τις αρχές . Μάλιστα έχει ειπωθεί δεκάδες φορές ότι η ύπαρξη απόψεων οι οποίες συζητούν μεταξύ τους , η εσωκομματική ζωντάνια και φρεσκάδα είναι χαρακτηριστικά ενός κομμουνιστικού κόμματος . Παρεπιπτόντως αν ο δημοκρατικός συγκεντρωτισμός εφαρμοστεί , είναι απο τα πιο θαυμαστά εργαλεία συλλογικής έκφρασης . Απο τα πιο δίκαια και ενωτικά .Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6541196284236466997.post-56149954109321246902012-06-30T08:52:58.639-07:002012-06-30T08:52:58.639-07:00Φίλε Διεθνιστή,
δεν έχω καμία αντίρρηση ότι οι ιδέ...Φίλε Διεθνιστή,<br />δεν έχω καμία αντίρρηση ότι οι ιδέες & οι απόψεις που εκφράζονται στα κείμενά του χώρου σας έχουν να κάνουν με την επαναστατική θεωρία, την αντίληψη για την ταξική πάλη και την εξέλιξή της, κάθε άλλο μάλιστα, για αυτό το λόγο και θεωρώ τους ανθρώπους του χώρου σύντροφους και συναγωνιστές. Όμως, για να μην ξεστρατίζουμε από το αρχικό μου σχόλιο, η παρέμβασή μου έγινε για ένα μόνο λόγο: επειδή ακριβώς αναγνωρίζω τις καλές σας προθέσεις και την ειλικρίνειά σας (για μένα πολύ σημαντικά) δεν μου αρέσει που χρησιμοποιείται ΚΑΙ εσείς αυτόν τον ολότελα λανθασμένο διαχωρισμό βάσης- ηγεσίας για το ΚΚΕ, τον οποίο (πέρα από το ότι είναι λανθασμένος) τον θεωρώ και υποτιμητικό για την βάση του κόμματος. Δεν θα είχα κάνει σχόλιο, αν διάβαζα στο άρθρο (και σε πολλά άλλα) "το ΚΚΕ" και όχι "η ηγεσία του ΚΚΕ".Coshttps://www.blogger.com/profile/01833016336489173558noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6541196284236466997.post-7285001174112642042012-06-30T07:05:11.835-07:002012-06-30T07:05:11.835-07:00Cos , καταρχήν ,χαίρομαι να συζητάω μαζί σου,έστω ...Cos , καταρχήν ,χαίρομαι να συζητάω μαζί σου,έστω και μέσω του ιντερνετ .<br /> Νομίζω , και να με συωχωρέσεις και να με διορθώσεις αν κάνω λάθος , ότι η όποια κριτική γίνεται σε όποια άποψη <br />1)βοηθάει , ή και αναδεικνύει μία άλλη άποψη αντιτιθέμενη σε αυτή την οποία γίνεται η κριτική . <br />2)Συνεισφέρει στην εξέλιξη ,αρνητική ή θετική , αυτό το κρίνει η ιστορία ,των ιδεών και στην καλύτερη κατανόηση τους <br />3)γίνεται η βάση για μία πράξη και πρακτική η οποία βασίζεται σε αυτή την θεωρία .<br /><br />Το πώς κάποιος βλέπει αντιθέσεις, το πώς βλέπει το κόμμα , το πώς βλέπει τις σχέσεις κόμμα-κράτος , τάξη-κόμμα , τάξη-κράτος ,σοσιαλισμός-ταξική πάλη . Αυτά φίλε μου σχετίζονται ΑΜΕΣΑ με την ταξική πάλη , δεν είναι σε καμίας περίπτωση αποκομμένο τίποτα απο την ίδια την ταξική πάλη , ειδικά οι ιδέες , και μάλιστα πέρα απο αυτό , οι απόψεις που εκφράζονται σε αυτά τα κείμενα αλλα και σε άλλα έχουν να κάνουν με το ζήτημα της επαναστατικής θεωρίας του αύριο . Είναι τεράστιας σημασίας αυτό . Χωρίς να κάνεις αμείλικτη κριτική στο χθές δεν μπορείς να πάς στο αύριο .<br /> Βασικά δεν ξέρω αν το γνωρίζεις . Σχεδόν κανείς δεν έχει εξετάσει ,όπως εμείς ,το κομμουνιστικό κίνημα<br />1)στην ολότητα του <br />2)στην εξέλιξη του<br /><br />Οι περισσότερες οργανώσεις , πετάνε τις αποψάρες τους και με μί μονκοντυλιά είτε διαγράφουν τις σοσιαλιστικές προσπάθειες είτε τις αποθεώνουν .<br /> Άρα δεν ισχύει αυτό που λές σε σχέση με την προσπάθεια που έχουμε κάνει , και που θα συνεχιστεί και θα συνεχίζεται , σαν δρώντα υποκείμενα της ταξικής πάλης και υπεράσπισης του κομμουνιστικού κινήματος , ότι γίνεται απο την Αριστερά . <br />Καταρχήν τεράστιο κομμάτι της αριστεράς έχει αποποιηθεί τον κομμουνισμό σαν θεωρία και πράξη .<br /> Δεν θεωρώ ότι είναι ατέρμονο ούτε και ατελέσφορο , καθώς το κίνημα , το κόμμα και το όραμα είναι ουσιαστικά ζητήματα . Θα πώ όμως ότι είναι μία διαδικασία δύσκολη .Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6541196284236466997.post-13299942923533794922012-06-30T05:49:12.298-07:002012-06-30T05:49:12.298-07:00Το ΚΚΕ, σαν ένα ζωντανό τμήμα της εργατικής τάξης ...Το ΚΚΕ, σαν ένα ζωντανό τμήμα της εργατικής τάξης και μέσα από την ταξική πάλη έχει περάσει από πολλές φάσεις, και από αυτή που λες. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες έχει απαλλαγεί από πολλά λάθη του παρελθόντος και παραμένει στη πρώτη γραμμή για την πάλη με τον καπιταλισμό και την προοπτική του σοσιαλισμού. Στη πορεία είναι λογικό να μένουν έξω στελέχη, κάποια ίσως άδικα, αλλά τα συντριπτικά περισσότερα, τουλάχιστον από την προσωπική μου εμπειρία, σωστά. Δεν ταυτίζω το ΚΚΕ με τον κομμουνισμό, όμως εκ των πραγμάτων είναι ο κύριος (και πρακτικά σχεδόν ο μοναδικός) φορέας αυτών των ιδεών στην Ελλάδα, τουλάχιστον σε πολιτικό επίπεδο. Τέλος, από την αρχή διευκρίνισα ότι δεν θέλω με το σχόλιό μου να αρχίσω να αραδιάζω τις διαφωνίες μου με θεωρητικά ζητήματα που θέτει το κείμενο, θεωρώ πια αυτή τη διαδικασία μεταξύ κομμουνιστών ατέρμονη και ατελέσφορη, ιδιαίτερα όταν ελάχιστα έχει να κάνει με θέματα τακτικής που εμποδίζουν την ανάπτυξη της ταξικής πάλης. <br />Πάντα φιλικά.Coshttps://www.blogger.com/profile/01833016336489173558noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6541196284236466997.post-85714125154715695652012-06-30T05:08:18.885-07:002012-06-30T05:08:18.885-07:00σε ποιά διαφωνείς και γιατί ? Θα με ενδέφερε πραγμ...σε ποιά διαφωνείς και γιατί ? Θα με ενδέφερε πραγματικά να μάθω . <br /><br />Τώρα ,για να τελειώνει αυτό . Για πές μου λοιπόν .<br /> Υπάρχει πάλη γραμμών στο ΚΚΕ ? Τι σημαίνει αυτο ? θα εξηγηθώ . <br />Αν κάποιος εκφράσει μία διαφορετική άποψη η οποία ΔΕΝ έρχεται σε αντίθεση με τις βάσεις του μαρξισμού λενινισμού αλλά έρχεται σε αντίθεση με το που το πάει το κόμμα , μπορεί να συνεχίσει να είναι μέλος ? <br />Πόσεσ χιλιάδες διαγραφές και διαγραφές έχουν γίνει για απλές ενστάσεις ? Έχω πολλους γνωστούς και φίλους που διαγράφησαν απο την ΚΝΕ επειδή τόλμησαν να έχουν ενστάσεις . <br />Αυτή η ουσιαστική έλλειψη δημοκρατικού συγκεντρωτισμού που είναι στην ουσία συγκεντρωτικός συγκεντρωτισμός μας οδηγεί σε αυτή την κριτική .<br /> Ναι προφανώς και η ηγεσίά του ΚΚΕ είναι και πολλά ενδιάμεσα και άλλα στελέχη , και δεν είναι μόνο η Κ.Ε . Και προφανώς υπάρχει "δημοκρατική" διαδικασία λήψης αποφάσεων .<br /> Μόνο μετά απο όλα τα φίλτρα διαγραφών , έχουν μείνει μόνο οι μπετοναρισμένοι στην γραμμή . Και μάλιστα αν έχουν διαφωνίες πολλές φορές φοβούνται να τις εκφράσουν για να μην χαρακτηριστούν αντικομματικοί. <br />Έχεις ένα εσωκομματικό κλίμα λοιπόν , που είτε επιτρέπει μόνο περιορισμένες διαφωνίες , εφόσον θα στιγματιστεί ο διαφωνών , εφόσον έχεις "ξεφορτωθεί" τους προβοκάτορες ,αριστεριστές κτλπ . <br />Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το κόμμα είτε νέου τύπου του Λένιν είτε με τα διδάγματα της πείρας του μαοικού κομμουνιστικού κινήματος . <br /> Όχι συναγωνιστή , δεν κάνουμε εύκολη κριτική , δεν είμαστε χθεσινοί . Η αναγέννηση υπάρχει απο το 1964 . Ένα μακρύ και βαθύ ιδεολογικό μονοπάτι το οποίο έχει δώσει πολλά και έχει να δώσει πολλά περισσότερα . <br /> Απαξίωση ? Όχι δεν το απαξιώνουμε απλά έτσι φαίνεται σε έναν άνθρωπο που έχει ταυτίσει το ΚΚΕ με τον κομμουνισμό . Απλά αυτό που λέμε εν ολίγοις είναι ότι το ΚΚΕ αν έχει μία σχέση με τον κομμουνισμό και τον μαρξισμό λενινισμό αυτή η σχέση είναι με την θεωρία και πρακτική της σάπιας και εκφυλισμένης ηγεσίας του ΚΚΣΕ απο τον Χρουστσώφ και μετά και πιο ειδικά στοχευμένο στην Μπρεζνιεφική περίοδο . <br /> Προφανώς για μάς και για πολλούς άλλους παγκόσμια αυτό δεν ήταν καν σοσιαλισμός . Αλλά σοσιαλιμπεριαλισμός .... Αυτά πιάνονται στο κείμενο όμως .<br /><br />ΦιλικάAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6541196284236466997.post-64205182699683304482012-06-29T06:52:12.417-07:002012-06-29T06:52:12.417-07:00Αναφέρεστε σε πολλά και διάφορα ζητήματα. Στα περι...Αναφέρεστε σε πολλά και διάφορα ζητήματα. Στα περισσότερα διαφωνώ, σε κάποια θα συμφωνήσω μαζί σας. Δεν γράφω όμως για να μιλήσω για διαφωνίες ή συμφωνίες πάνω σε αυτά τα ζητήματα, αλλά για να διατυπώσω μια ένσταση στο τρόπο που αντιμετωπίζετε (όχι μόνο στο άρθρο αυτό, αλλά και γενικότερα) το ΚΚΕ. Μιλάτε πάντα για «την ηγεσία του ΚΚΕ», ξεκόβοντας την από την βάση του και με ένα τρόπο σαν αυτή η ηγεσία, για κάποιο απροσδιόριστο λόγο, να προσπαθεί να αποπροσανατολίσει, να παγιδεύσει, να κοροϊδεύσει εντέλει τη βάση και γενικότερα το κίνημα. Μπορεί να υπάρχουν αδυναμίες και λάθη σε αναλύσεις και σε θέσεις του ΚΚΕ (σε όλων υπάρχουν και εύκολα θα μπορούσαμε να ξοδέψουμε πολύ χρόνο πάνω σε αυτές), αυτό όμως δεν δικαιολογεί νομίζω την απαξίωσή του, στην οποία πολύ εύκολα καταλήγετε. Άλλο θέμα η (καλοπροαίρετη) κριτική και άλλο θέμα η απαξίωση του (ουσιαστικά) μοναδικού κομμουνιστικού κόμματος στη χώρα που έχει ισχυρούς δεσμούς με την εργατική τάξη και τον λαό. Ιδιαίτερα μάλιστα στις σημερινές συνθήκες, όπου το κομμουνιστικό κίνημα σε όλο τον κόσμο βρίσκεται σε υποχώρηση και μάλιστα στην Ευρώπη μόνο στην Ελλάδα προσπαθεί να διατηρήσει τους αγώνες της εργατικής τάξης και την προοπτική της εξουσίας της στο προσκήνιο.Coshttps://www.blogger.com/profile/01833016336489173558noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6541196284236466997.post-1490882774666154152012-06-27T06:51:52.736-07:002012-06-27T06:51:52.736-07:00Μια συσχέτιση θα μπορούσε -ίσως- να γίνει με τη θέ...Μια συσχέτιση θα μπορούσε -ίσως- να γίνει με τη θέση που θέτει σαν «ζήτημα μελλοντικής μελέτης» προβλήματα όπως «οι μορφές οργάνωσης της εργατικής συμμετοχής […]η σχέση τους με τον Κεντρικό Σχεδιασμό […] <br />την εξέλιξη των Σοβιέτ ως μορφή δικτατορίας του προλεταριάτου» κ.ά. <br />Αλλά και πάλι τίθεται το ερώτημα. Αν σε τόσο σημαντικά ζητήματα δεν έχει καταλήξει (και δεν το θεωρούμε καθόλου «αμάρτημα» αυτό μια και όντως σε πολλά ζητήματα χρειάζεται παραπέρα μελέτη), πώς γίνεται να εμφανίζει ένα έτοιμο ολοκληρωμένο και «τελειωμένο» σχέδιο πορείας προς τον κομμουνισμό;Σε<br /><br />Αναφερόμαστε στην ουσιαστική αμφισβήτηση -παρά τη ρητορική αποδοχή- του μακροχρόνιου ιστορικού κοινωνικού χαρακτήρα του μετασχηματισμού της μεταβατικής σοσιαλιστικής κοινωνίας .Την άρνηση του μεταβατικού χαρακτήρα αυτής της κοινωνίας και συνακόλουθα της ταξικής πάληςπου συνεχίζεται στο πλαίσιό της παρά την -ρητορική και πάλι- αποδοχήτης <br />Λόγω των<br />1) Η θεώρηση των οικονομικών νόμων και των νομοτελειών που διέπουντην κίνηση των πραγμάτων σαν κάτι πλήρως γνωστό από τα πριν, δεδομένο και απόλυτα ελέγξιμο<br /><br />2)Η αντίληψη που θέλει τον υποκειμενικό παράγοντα διαχρονικά κυρίαρχο («έξω» και «πάνω») των ιστορικών κοινωνικών διαδικασιών και παραμέτρων<br /><br />3)Η θεώρηση των (κομμουνιστικών) παραγωγικών σχέσεων σαν κάτι γνωστό και δεδομένο εκ των προτέρων.<br /><br />4)Η αποσύνδεση της ύπαρξης -διαμόρφωσης- ανάπτυξης αυτών των σχέσεων από τις κοινωνικές δυνάμεις -αμοιβαίας- στήριξης, η αποσύνδεση από το ρόλο της εργατικής τάξης και της ταξικής πάλης<br /><br />5) Η διάσταση που, γενικότερα και σε αναφορά με όλα τα ζητήματα, δίνειστο ρόλο και το ειδικό βάρος της επιστημονικότητας σε σχέση με αυτό τηςταξικής πάλης<br /><br />6) Η ταύτιση της κρατικοποίησης με την πλήρη κοινωνικοποίηση καιπραγμάτωση σχέσεων κομμουνιστικού χαρακτήρα<br /><br />7) Η αναγωγή της κεντρικής σχεδιοποίησης και ισόμετρης ανάπτυξης στοναπόλυτο -ουσιαστικά- νόμο της σοσιαλιστικής οικονομίας που εκμηδενίζειόλους τους άλλους.Η αναγωγή αυτού του σχεδιασμού στην κατεξοχήν κομμουνιστική παραγωγική σχέση, σε πεμπτουσία του κομμουνιστικού τρόπου παραγωγής<br /><br />8)Η διάσταση που δίνει στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού στο ζήτηματων αναλογιών και κυρίως η μηχανιστική στατική θεώρησή του<br /><br />9) Η βαρύτητα που δίνει ως προς τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του κόμματος στην «επιστημονικότητα» απέναντι στη σχέση του με την τάξη καιτην ταξική πάλη<br /><br />10) Ο αντιδιαλεκτικός τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται τη σχέση πρωτοπορίας (κόμματος)-τάξης. Ένα πρόβλημα σοβαρό τόσο «πριν» όσο και,πολύ περισσότερο, μετά το πάρσιμο της εξουσίας, όπου παίρνει και κρίσιμο χαρακτήρα<br /><br />11) .Η άνεση με την οποία προσπερνάει το ζήτημα της συγκέντρωσης αρμοδιοτήτων-εξουσιών σε ένα και μοναδικό κέντρο εξουσίας (κράτος-κόμμα).Και μάλιστα υπερθεματίζει. Ανάγει τον τρόπο κομματικής λειτουργίας (δημοκρατικός συγκεντρωτισμός) σε αρχή λειτουργίας της κοινωνίας και… πάει κι αυτό. «Λύθηκε»!<br />Όλα αυτά συγκλίνουν και συνθέτουν μια αντίληψη «προγραμματισμού της ιστορίας». Ο οποίος προγραμματισμός ευλόγως θα αναλαμβάνεται απότους ειδικούς, τους γνώστες των νόμων της οικονομίας και των νομοτελειών, εν γένει τους ικανούς να σχεδιάζουν «επιστημονικά»<br /><br />απλά βάζω κάποια πράγματα συγκεντρωτικά .γιατί μπορεί να χάνονται σε μία βαθιά ανάλυση.Anonymousnoreply@blogger.com